Monday, October 25, 2010

Spyker / Nail

Ek het vanoggend oor 'n spyker met my fiets gery :(. Nog 'n pap wiel. Ek was nog twee myl van die werk af, dus ek moes die trein neem. Ek moes ook my fiets buite 'n kafee vasketting want fietse is nie toegelaat op MUNI nie (hopelik is dit nog daar). Ek was net 20 minute laat, maar wat 'n irritasie! Gelukkig sal 'n kollega my later na die cafe toe neem en dan sal ons na die fietswinkel gaan. Ek moet leer hoe om 'n fietsband om te ruil!

This morning I rode over a nail with my bike :(. Another flat tire. I was still two miles from work, so I had to catch the train. I also had to lock my bike outside of a cafe since bikes aren't allowed on Muni (hopefully it's still there). I was only 20 minutes late, but what a hassle! Luckily a coworker is taking me to the cafe later and then we're going to the bike shop. I need to learn how to change a bike tire!

7 comments:

Ian said...

hey, hoe gaan dit? ek dink dat jou afrikaans is baie goed.

ek is leer afrikaans ook, maar my afrikaans is slegt.

Weet jy waar ek kan afrikaans studeer in California?

Verdant said...

Dit gaan goed, dankie! En self? Dis baie goed om ander Amerikaners te sien wat Afrikaans leer! UCLA en Cal het kursusse in Afrikaans, maar ek gebruik die boek 'Teach Yourself Afrikaans' (beskikbaar op Amazon.com) en die sagteware 'Before You Know It: Afrikaans' (beskikbaar op byki.com).

Jou Afrikaans is ook goed, maar daar is 'n paar klein foute.

Ek dink dat jou Afrikaans is baie goed. --> Ek dink dat jou Afrikaans baie goed is.

The verb is moved to the end of the sentence or phrase when "dat" is used. However, "ek dink jou Afrikaans is baie goed" is fine.

Ek is leer Afrikaans ook, maar my Afrikaans is slegt. --> Ek leer ook Afrikaans, maar my Afrikaans is sleg.

"Ek leer" is more common than "ek is leer," however, I don't know much beyond that. Hopefully a native speak can chime in. Adverbs like "ook" go in after the verb (or verb particle like "het" or "sal"). "Sleg" is the predicative form of that adjective, while "slegte" is the attributive form. So in other words, you say "my Afrikaans is sleg" and "my slegte Afrikaans."

Weet jy waar ek kan afrikaans studeer in California? --> Weet jy waar ek Afrikaans in California [Kalifornië] kan studeer?

"Waar" like "dat" moves verbs, including modals (kan), to the end of the sentence or phrase.

Anyway, hope you don't mind the tips! It's quite likely that someone else will point out 'n paar foute of my own :). Ek sal nou na jou Youtube kanaal kyk!

Sybrandus said...

Heita.
Dit klink als verstaanbaar, maar hier is paar voorstelle in hoofletters. Sukses en groete!
Sybrandus
Kaapstad
Terloops: Ek het in 1999 'n Amerikaner gehelp om Afrikaans te leer in Amsterdam.

Ek het vanoggend oor 'n spyker met my fiets gery :(. Nog 'n pap wiel. Ek was nog twee myl van die werk af, so ek het nodig gehad DUS EK MOES die trein NEEM.te vang. Ek het ook nodig gehad om EK MOES OOK my fiets buite 'n cafe KAFEE VASKETTING te sluit want fietse is nie toegelaat op MUNI nie (hopelik is dit nog daar). Ek was net 20 minute laat, maar wat 'n irritasie! Gelukkig sal later 'n kollega my LATER NA die cafe toe neem en dan sal ons NA die fietswinkel GAAN. toe gaan. Ek moet leer hoe om 'n fietsband OM TE RUIL. te verander!

Sybrandus said...

Weer ek
Sien http://152.111.1.88/argief/berigte/beeld/1999/02/23/11/7.html
vir die artikel

Verdant said...

Dankie vir die hulp! Baie goeie artikel!

Verdant said...

Sybrandus, moet "dus ek moes" wees "dus moes ek"? I thought "dus" caused verbs to switch order with the subject.

Alexander said...

Dis interessant om te lees dat een van my goeie vriende, Sybrandus, jou blog lees!